Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Autistisk dotter!

Av mamma1963 - 5 januari 2012 20:47

Min familj består av min man och 3 barn.

Den yngsta , vår dotter, hon är autistisk...med allt vad det innebär.. Hon är lika mycket älskad som sina andra syskon, men jag erkänner ju nog, att visst kan det vara extra jobbigt ibland, med utbrott, och "fastnande i saker hon gör"

Tvångstankar följer också med "på köpet"...

Som idag, då vi var på ett café, vi beställde det vi ville ha, även hon... Men kassörskan flyttade hennes assiett från ett ställe till ett annat... då blev hon irriterad och tog assietten och satte den tillbaka där den först stod...

Kassörskan stannade upp och "stirrade"..hade hon vågat, hade hon säkert sagt: Är du inte klok unge!!!

Man kunde läsa det i hennes ögon.. Jag förklarade att hon Har en "utv.störning", och är inte "som alla andra"..


Det var väl inte så farlit att hon flyttade på assietten, men jag blev lite stressad av situationen, dels pga kasörskans attityd, men också för att det var en lång kö efter oss..

Det är ett av alla tvångstankar hon har....det finns många fler..bla "måste" hon släcka lampan, även om jag nyss gjort det.. Kan berätta om fler situationer en annan gång...OM ni är intrsserade?


Skriv gärna och fråga om ni undrar över nåt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma1963 - 7 januari 2012 15:44

Äntligen har det kommit lite snö.. Det är som det vore lite ljusare ute nu. Men inte tror jag det blir långvarigt, blir säkert regn snart...pessimist som man är.. :) Har jobbat till kl 14.00 idag. Full fart på jobbet, men dagen gick fort. I...

Av mamma1963 - 3 januari 2012 18:46

Då var det tisdagkväll igen..och snart är barnens jul-lov slut, en ny termin börjar, och innan man vet ordet av så har de sommarlov... Men däremellan är det ju sportlov och påsklov.   Idag har jag jobbat till kl. 15. Sen hem, elda lite i värm...

Av mamma1963 - 1 januari 2012 09:13

Jaha...då var det nytt år...Undrar vad det har med sig.. Bara att vänta och se!   Igårkväll var vi "bara" hemma..Vi åt biff och hasselbackspotatis till middag och drack ett gott vin. Sen var det tv och lite sällskapsspel fram till 23-tiden......

Av mamma1963 - 29 december 2011 08:54

Få se vad jag tycker om att blogga här... Jag hoppas själv att det blir kul.   Har tidigare bloggat på ett annat ställe...men kände mig inte riktigt "hemma där" , så efter ett tag lade jag ner bloggen där. Jag kommer att skriva om alldagliga sa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards